12 August 2008

mindless

jag gillar verkligen min nya arbetsplats. vissa dagar håller det på att ta knäcken på min kropp, men de flesta dagarna fungerar, och jag gillar att vara flitig och kila omkring. på pauserna och lunchen får man käka gratis yoghurt från kafferummets kylskåp, och så finns där en gratis automat med varm choklad och sånt. så det är bara att passa på. mörksidan är att jag är förjävligt ful på jobbet, men pappersmössa och plasttofflor och annan hygienisk skyddsutrustning.

men såhär är det att: jag äter en yoghurt för mycket om dagen, vilket gärna vill skina igenom på mina kinder, som snabbare än blixten växer till sig, så fort man inte kollar... och jag vill ju inte kolla, men hur i helsike går det samman om man inte heller vill dras med konsekvenserna? man är ju så illa tvungen.

som tur är, så är vi på väg på glassuppköp inom den närmaste kvarten. så ni vet var ni har mig, inom vilka gränser. 100 kilograms gränserna. not good for my mind.

No comments:

Post a Comment