8 October 2008

den lata kockens välsignelse, del 1

jag ska till jobbet inom en timme, och jag har inte ens ätit ännu, samt att töntkedjan på töntcykeln hoppat av, IGEN, så timmen avkortas med den tid som det tar att gå istället för cykla. tur att det finns saker som blåbands varma koppen-soppor, som gör att en smarrig måltid är klar på nolltid. fast det är ju inte en måltid i sig, men till detta funkar varma smörgåsar galant! microns grill-funktion gör sig bra till hands, för en gångs skull; skivat bröd, tomat, pizzakrydda och ost på och sen är det bara att köra det i microgrillen.
min tumme är parkerad i arlset som ni ser.

fast jag fick ihoprört kokos/hallonkvarg till efterrätt (vad vore världen utan efterrätter?) i en handvändning för ett tag sedan, så nu ska jag bara ladda färdigt mp3 med nytt material, för att sedan kila till köket och få ihop middagen krafsad. idag är den trevliga kollegan inte med mig, så arbetstiden dubblas, och jag gäspar redan... imorgon blir det ett arbetspass klockan sju på morgonen, och nästa börjar halv fyra. och sen är det ju redan fredag! HURRRRRRRRRRRRA!

den lata kockens välsignelse, haha
blåbands "varma koppen" med tomat och basilika - nice and tasty

No comments:

Post a Comment