23 November 2008

tip tap toe

söndagsmorgon. skönt som fan att få sova ut så länge det bara fanns något att sova på imorse. jag var ungefär på vippen att börja gråta igår när det var dags att vakna och gå till jobbet och det fortfarande var alldeles kolmörkt ute, och jag fortfarande var dödstrött. men, det hela blev bättre när jag kom ut i den friska morgonluften - vilken underbar morgon det var igår. vinterlandskapet badade i pastellfärger. och jag kom till med ihåg att ta kameran med mig!

sen var det ju att städa valio på eftermiddagen, så min helg började i princip igår klockan halv fyra. D.R.Y.G.T., men överkomligt, fastän jag missade stans julöppning thanks to that. nästa helg är det ju redan lillajul! HURRA LIKSOM. det pirrar i magen när jag tänker på all snö, och på alla julkort och på julklappsuppköp och på glögg och pepparkaksdeg...!

nu ska jag väcka jussi som fortfarande sover skönhetssömn. idag är det förresten storm och iskall blåst ute. och det yr snö överallt. plan för dagen: sitta inne och dricka te. eller möjligtvis ta mig ut i blåsten för att köpa glögg och choklaaaaaaaad.



gårdagens morgonpromenad

No comments:

Post a Comment