7 April 2009

where the sun never shines

jag undrar om det endast är min stad, och allt på 20 mils avstånd, som har drabbats av någon sorts köld- och regnsvacka... eller är det månne hela landet? och är det BARA finland som förbannats med detta? jag undrar bara hur fan det kommer sig att det ungefär i varje svenska blogg står skrivet om hur extremt fint och varmt vädret är, och hur människorna på alla bilder är klädda i linnen och t-skjortor, eller högst koftor. UTOMHUS. och käkar glass och dricker öl och har det jättelajbans. och så blommar vårblommorna såklart också.

jag är ju inte avundsjuk. för jag gillar ljudet av regn som slår mot fönstret, det är speciellt skönt att lyssna på om kvällarna när man ska sova (detta är sant och icke ironiskt). men jag undrar bara varför inte solen kunde skina lite här med. så att det blev jättevarmt alltså (eller ens liiiite varmt). det skulle jag behöva för skälen nu, tror jag. åh gud vad jag är avundsjuk.

No comments:

Post a Comment