23 April 2010

in i ugnen

jag vaknade elva minuter innan bestämt möte imorse, chockades av hur jag kunnat sova så himla länge men chockades också av att mitt hår inte var någon större katastrof och jag på grund av det också kunde chockas av att jag var en minut för tidigt på plats. vilket jäkla supermandåd! dock såg jag alldeles sömngrötig ut i ansiktet och had det svettigt värre under jackan där jag svischade fram genom snöfallet. väl inne hos doktorn satt jag och stammade och mumlade med en nyvaken stämma, grinade över både det ena och det andra, blev erbjuden näsdukar, men var ändå relativt belåten när jag kunde gå därifrån. jag kilade via stan för att hämta någon slags lunch, och gjorde det enda rätta: köpte en billys pizza!

billys

när jag väl var hemma och skulle köra in pizzan i ugnen, chockades jag igen lite grann av att pizzan såg ut som en skorpa med EN (!!!!!) prick mozzarella, två klumpar pesto (som smakade litegranna gammal mjölk), två små tomattärningar (som liknade peston i smak) och knappt någon ost alls. vad är det jäkla lurendrejeri? vem vill äta det här? jag ville kontakta billys pizza och klaga på produkten, men de är antagligen stora lurmakare, eftersom det enda sättet i dagens moderna samhälle är att kontakta billys pizza per brev! per BREV! ska jag skicka pizzan till sverige (!!) på posten? jag tror de är mycket medveta om att deras pizzor ser ut som fattigmansstugan på 1800-talet och att alla som köper en billys pizza skulle kontakta dem och kräva ersättning, och att de därför inte ville skriva ut någon email eller sånt. ingen orkar ta sig an att skicka en pizza per post till ett annat land.

så nej. jag skickade inte iväg den. jag åt ju den, fy skam. jag tror faktiskt att det varit godare att gnaga på en plankstump ett tag, även om billysen kanske var lite mer mättande än det.

katze

efter att jag förtärt denna fantastiska måltid, ska jag sätta igång med bästa fredassysslan och polera lägenheten. jag är omotiverad, men katterna är motiverade dubbelt upp för min del också. åke-med-dåndimpen (den vita individen, inte fotoobjektet) har redan rullat ihop alla mattor som bieffekt av hans vilda tornadolekar, släppt en lagom färsk brakskit i sängen för att påskynda ombytet av sängkläder (fräscht, jag vet, men hans mage är väldigt ömtålig och har inte anpassar sig speciellt väl till det nya fodret han fick från veterinären för ett tag sen) och dragit ner en av vardagsrummets gardiner. JAPPJAPP, BARA ATT SÄTTA IGÅNG OCH HJÄLPA HONOM I HANS BESTYR!

No comments:

Post a Comment