11 May 2010

time runs and... yeah.

stor

ahead

karg

det är så lagom konstigt att ett helt skolår är förbi. men imorgon är det det. och det har gått snabbt. jag ska tåga min sista resa till karis och hem tillbaka imorgon, och kyssa VR farväl för ett tag. åtminstone kommer jag inte vara halvgift med det kompaniet längre, och jag vill inte påstå att jag skulle vara speciellt ledsen.

övrig information: av en konstig anledning bjöd skolan på macarons till lunchen idag! det var en knasig överraskning faktiskt. chokladmacaronsen smakade precis som små kladdkakor, jag hade kunnat äta några tusen stycken.

annan information: det verkar som att jag och vintermyssen inte kommer kunna gå skilda vägar efter vintern som varit. idag är det den elfte maj, och jag hade minsann min stickade och fleecefodrade luva över huvudet imorse, precis som igår och dagen innan det också, och hade inte ett dugg kallt. och inte hade jag varmt heller, för den delen. jag blev dock lite granna glad över att se att temperaturen skulle börja klättra upp emot 20 grader från och med imorgon, men sen ilsknade jag lite när jag såg att exempelvis torsdagens varma tjugo plus grader skulle prydas med ösregn. det är inte ett dugg typiskt, nää'rå.

No comments:

Post a Comment