16 June 2010

en vacker dag att spola fram

saker man möjligtvis kan låta bli att göra om herr och fru ågren har kommit över på fika och man mår värre än kratta och små saker tillfälligt känns som världshistoriens största:

-att göra saker man är dålig på, speciellt saker som innefattar använding av hammare och tång

-att gå till FPA med alla tusentals papper dom bett om och ha att göra med en surkärring bakom disken, risken att förvandlas till pyroman som eldar både byggnader och människor blir katastrofalt gigantisk

-att fortsätta pappersarbetet på försäkringskontoret, l-å-t b-l-i a-l-l-t s-å-n-t, eftersom det blir lite pinsamt att börja lipa hursomhelst över saker man egentligen inte förstår sig på åt människor som är proffs på just dessa saker och vet allt bättre än dig

-bygg upp dagens kostcirkel med en chokomannafrutti, ett äpple, en brejk-choklad och en sockermunk. jajja! nu är det bara att gissa vad jag ätit till frukost, vad till lunch, vad till mellanmål 1 och vad till mellanmål 2! det är livstidsgaranti på att du kommer må som fiiisken i vattnet efter detta! mentala hälsans A och O! jajja!

efter ett litet andningspass och en stor nypa försök till självdistans, kan vi konstatera att självdistansen kan ta sig i arslet och sticka dit pepparn växer och solen aldrig skiner, medan jag drar på mig min pyjamas igen och lägger mig med kudden över huvudet. nya tag imorn!

meal
fast dom man gillar mannagröt så var denhär på ett skumt sätt ganska god

No comments:

Post a Comment