27 November 2011

första advent

jag ska snart göra en bilduppdatering och berätta alla ospännande grejer som hänt under novembermånad, meeen så länge ska jag nöja mig med att jag fått tummen ur för att berätta att den här första-advents-söndagen varit världshistoriens skönaste dag. den har vi spenderat på stan, i spöregnet bland juleljusen.

napolitan

napolitan pasta
vi började med en lunch på stans överlägset bästa italienska restaurang Napoli. och vi åt varsin superstor portion pasta, jag med tortellini, pesto, gräddsås, chevre och rucola. jag dog, så gott var det. de har helt sjukt goda pizzor också förresten. särskilt pannpizzor. man kan beställa pizzan med allt tänkbart, strimlad kaktus finns också med på menyn!

adventsdekor

adventsfika
när vi kilat igenom de bästa butikerna och när vi (jag) beundrat klart julpynten drog vi till waynes för adventsfika. så dog jag igen, för jag älskar wayne's morotskaka och jag älskar deras chailatte. herregud så gott.

skitväder
det är snart jul och nej, inte någon jäkla snö någonstans, jävlar var det har regnat hela dagen idag, antagligen lika mycket som det regnade i kapitlet om Syndafloden, sammanlagt. och mörkt som i graven var det också. men sen lagom till sena kvällen började det faktiskt regna sönblandat regn, så den första-snön-premiären: check!

advent
kvällsmålet fullgjorde adventshelgen, VIPglöggen är mycket bra på det sätt, att den är den billigaste glöggen som finns i cittari, men den absolut bästa också. den ekologiska brien var dock inte vad vi hoppats på, Annas pepparkakor var däremot ett lika säkert kort som alla tidigare år. även de de bästa av sitt slag.

No comments:

Post a Comment