11 December 2011

till next time, yours truly.

vi gjorde det bästa av decembers enda hellediga helg och åkte på en dagstur till stockholm. det var storm på havet, jag vaknade stel av skräck båda nätterna ombord och bad små böner om att vikingen skulle klara sig utan ett titanic-artat slut. i stockholm åt vi gott, frukost, fika, lunch, fika, fika, osv. det skitdåliga vädret (först knytnävsstora blöta snöflingor, sedan iskallt ösregn, sedan bara duggregn och blåsigheter) begränsade stadspromenaderna, men bara lite grann, vi hann göra lagerhaus och designtorget och ica/hemköp och gamla stan och några julklappsinköp åhlens som var mina viktigaste prion, hehe. och pepparkaksdumlen hittade jag också, jag köpte med mig fem påsar hem, för den smakar så nedrans gott, pepparkaksdeg upp i dagen! och en blå dalahäst till samlingen förstås. så trots det okalasiga vädret, hade vi en toppenrolig dag i stockholm - och resesällskapet var som alltid det bästa man kan tänka sig. herr johansson, alltså.

vikingline

todoboat

IMG_2786

IMG_2690

brev till tomten

IMG_2695

IMG_2692

sushi2

sushi

IMG_2706

sergel

IMG_2729

IMG_2756

IMG_2740

IMG_2753

gamla stan

IMG_2782

IMG_2794

inga nazister

IMG_2756

3 comments:

  1. lovely fotografier!
    än en gång :)
    tack lotta för att du delar med dig!
    kram.

    ReplyDelete
  2. lotta hur har din jul varit (och är..det är ju trots allt bara juldagen idag)? nu var det ett tag sedan du skrev. hoppas du mår bra! puss

    ReplyDelete