10 June 2008

fy fan för jobbet.

jag är snart den ledsnaste människan i hela universum, tror jag. för några fina dagar sedan fick jag äntligen ett jobb, som jag sökt efter i sjutusen år. och vad jag INTE ville med det jäkla jobbet var att jobba kvällar och helger. och vad fan tror ni jag gör nu. igår kom jag hem 23:45, min arbetstid slutade klockan elva och sen satt jag i fyrtiofem minuter, som man inte får någon lön för, och väntade på att en väktare skulle komma och låsa upp dörren till butiken jag städat i, så jag skulle slippa ut. och man slipper inte ut utan den här fantastiska väktaren, och det finns ingenstans att sitta och vänta.

så detta efter att jag städat toaletter, köttdisken, skrubbat toksmutsiga golv och skrapat bort torkat, illaluktande kött från olika ytor. och idag ringer dom från jobbet och säger att jag ska lämna in en säkerhetsansökan senast i morgon för att kunna städa rättshuset och polishuset i juli, UTÖVER den jävla butiken.

och på lördag ska vi upp till österbotten, för att min syster konfirmeras på lördag och de vill att jag ska jobba på lördag fastän jag mycket noggrannt format läpparna till att "jag vill inte jobba helger eller kvällar". så vad som sker är att J åker till jobbet till sju, kommer halv fyra, och vi käkar middag, och jag åker till jobbet klockan sex och J sover som en stock då jag kommer. nice life ahead.

HELVETEEEEEEEEEE. vill någon köpa ett jobb av mig eller alternativt hjälpa mig begå självmord?

No comments:

Post a Comment