18 June 2008

nya tag

okej buddies. städandet i matbutiken blev kortvarigt (som tur var). efter att jag offrade mitt högra ben till gud, gick han med på att låta mig slippa skrubba köttdisken och skyffla fram döda fiskar under borden. ja minsann, det var precis så det gick till, han är alltså inte liiiite snål den jäveln som tog mitt ben. men hursomhelst, var det ett fröjdens moment när surkärringen från jobbet ringde och sa att de skulle flytta mig till ett logistik-centra där de behöver arbetskraft. eftersom jag fick jobba dagtid, passade det mig bra.

och det har varit bra, förutom att jag samåker dit med en kvinna, som har tokannorlunda arbetstider än vad jag har, så jag sitter och spelar kort och läser tidningar två timmar varje eftermiddag medan jag väntar på att klockan ska bli fyra och hon ska hämta mig. och DET är så förbannat tråkigt. och jag försöker djupdesinficera varje toalett varje dag för att dröja ut på tiden, men det är omöjligt att hitta på nåt att städa till klockan fyra.

och ja, sen kom ju coldplays nya skiva ut också. en galet stor besvikelse till först, men efter att man lyssnat på den cirka 700 gånger om och om igen, så börjar man gilla NÅGRA få låtar, medan de övriga fortfarande skär i örat. åh, jag är jättebesviken, och som vi väntat på den med J... och jag har nästan tappat lusten för att nonstop önska mig att någon skulle droppa ner två biljetter till Globens Coldplay-konsert i brevinkastet.

och sen som en sista parentes, så har jag rundat till mig förskräckligt den sista tiden.

No comments:

Post a Comment