8 July 2008

the mile

såhär är det: jag är skitdålig på att skriva blogg. fastän jag försöker och ger mitt allt (det sista stämmer verkligen inte, men jag måste låta det stå kvar för att det ser bra ut). för jag hinner helt enkelt inte, jag jobbar och kommer hem, kilar och mathandlar och kommer hem igen, kokar ihop något jag inte har färdigheter till, vilket leder till att det blir en helt annan maträtt än vad det skulle bli från början, sätter mig i soffan tillsammans med prinsen och ser typ två avsnitt house. som är det bästa någon någonsin kommit med på teven. och lisa cuddy (skådespelarens namn har jag ingen aning om) är den fantastiskaste kvinnan i världen! och sen när house är över är klockan mycket och vi kilar ut på en liten promenad och käkar typ ett bröd och en morot och duschar och lägger oss. tråkigt med rutiner, jag trodde att jag avskydde dem, men det är såhär jag trivs trots allt. med prinsen och våra små tigrar. och punkt.

i helgen bestämde vi oss för att satsa ekonomiskt i en kamera (HURRA HURRA HURRA, det är till och med bättre än amerikas fourth of july!). och idag kom vårt hemmabio på posten. eller inte vårt, snarare hans, för jag har inte gjort något för saken eller ens kommit ihåg att sätta det på min önskelista. men det kan medges att det är tusen gånger roligare att kolla house nu med riktigt ljudsystem.
(ja, det finns några få roliga fördelar med att båda av oss jobbar och vi inte har barn att försörja. då kan man investera i roliga saker och uppleva den materiella lyckan för en stund i små repriser. bah.)


och orsaken till varför jag inte kan skriva blogg: det kommer bli den ointressantaste bloggen i hela världen! det händer inget spännande i mitt liv, inget man kan skriva om. fast å andra sidan kan jag ju hitta på en saga om det.

vi återkommer, alltså.

No comments:

Post a Comment