28 July 2008

den svarta måndagen

den här måndagen är precis som alla andra måndagar, och eftersom alla måndagar är svarta måndagar heter även denna måndag svart måndag. igår kväll var jag pirrig i magen och ville inte vakna till att gå till jobbet imorse. och förutom att jag var pirrig, var det varmt som fan i rummet, och något hade hänt med våra RENA sängkläder, för pålakanet stank unket. så klockan ett somnade jag.

(och som en liten parentes här, som kommer stå som förklaring till mardrömmen jag till näst kommer ta upp, som förstörde nattsömnen: igår var vi och såg den nya batman filmen, typ the dark knight eller vad den hette. och jag tyckte minsann att det var en bra men mycket tragisk film, och att jokern var suverän, död som han ju på riktigt är så.. dessutom såg vi ett avsnitt dexter igår också.)

klockan tjugofem över två vaknade jag upp ur en horribel dröm där jokern var en kvinna som gjorde illa mig och min mamma i en källare som var tagen ur dexter-avsnittet. jag satte mig upp i sängen, sådär tvärt som man gör när man vaknar ur en mardröm (eller hur), varpå J frågade mig vad i helvete jag höll på med. och just som jag skulle säga att det inte var nåt, att jag var okej och förlåta för att jag väckt honom, så avbröt han med att börja tala med en röst på 120 decibel att: DU SKULLE HA SETT OSS VA, NÄR JAG VAR LÄNGST BORTA OCH "V" BARA SKREK OCH INGEN TRODDE DET VAR SANT. och jag frågade, såklart, att vad han riktigt talade om. sen började han VRÅLA av skratt, och jag blev typ fullt medveten om att min man sov som en stock, och alltså talade i sömnen. och jag tyckte det var en konstig natt, med mer konstiga drömmar när jag somnade om. sen vaknade jag 04:55 och mina ögon kändes blöda av trötthet, men jag hoppade upp, gol som en tupp, åt en lycklig frukost, serverade katterna deras frukostbuffé, tog på mig mina världsfula arbetskläder, tvättade tänderna, pussade tusen gånger på prinsen som skulle få sova i 1½ timme ännu, och kilade ut med skräpen och kilade vidare till jobbet.

och idag började min tur på Valio. jag är alldeles upp över öronen fascinerad över yoghurtfabriken, men den är så galet stor att jag går vilse hela tiden, och hur det ser ut när jag irrar omkring bland maskinerna som packar grädde och mjölk och yoghurt med en stor kärra trasor och sånt. och mitt nyckelknippe väger två gånger så mycket som mig, och nu har jag kommit hem då alltså, för någon timme sedan faktiskt, och jag är jättetrött, men inte så trött att jag inte skulle orka göra saker jag vill göra, men för trött för att låta bli att gå och handla. och jag borde handla kattmat, eftersom att det är alldeles slut, men istället matar jag kittysarna med prinsens grynost och hans tonfisk, och han kommer bli skvattgalen när han kommer hem. istället för att handla mat, rastade jag katterna. en tusenfallt roligare idé, men jag hade nog ändå sluppit lättare undan med buktikresan.





No comments:

Post a Comment