5 June 2012

countdown monday

_MG_8180

myggrökelse

_MG_0217

igår gjorde jag inträdesförhör från klockan åtta till och med klockan fem. i nio timmar! och jag menar, belönas inte den här nedrans mödan med en studieplats tills hösten, så vet jag inte. då sviktar faktiskt min tro på livet, haha. jag beräknade ju inte precis att det skulle ta mer än ett par timmar sådär, så jag blev lagom försenad till kvällsskiftet som jag ännu sen kilade till när jag slapp skolbyggnaden.

dethär med att skolorna slutat för i vår och barnen leker sommarlov, påverkar situationen på jobbet sådär lagom mycket. imorse avverkade jag och min kollega trettio kids på knappa två timmar. fattar ni hur det ser ut med trettio ungar på en fyrtio kvadratmeter stor yta (en personlig, optimistisk uppskattning av området alltså), ihop med en miljon legoklossar, småbilar, dockor och rubbet? sådär att tio stycken av ungarna är bebisar...? min tröja var drypande blöt av svett när jag satte mig på cykeln hem. för intresseklubbens skull så kan jag meddela att jag nu ätit lunch, och nu ska duscha, och seeen ska jag och cykeln iväg till jobbet för nästa pass igen. jag är så trött efter denhär förmiddagen. typ sådär att det känns som att mina hjärnhalvor trillat i sär och jag tappat förståndet. typ så. och jaga ntar att dethär bara var försmak på vad sommaren kommer bli, lattjo!

vilken jädra tur att min två veckor långa semester börjar inkommande måndag. herregud, JAAAAAA!

p.s. bilderna har inget att göra med texten, humöret eller allra minst vädret.

3 comments:

  1. Hej vart söker du? Vi hoppas och tror på att du får din plats.

    ReplyDelete
  2. Jag håller tummarna för en studieplats!
    Det är du allt värd söta.
    Kram<3

    ReplyDelete