30 December 2008

cat in the hat

vad en tisdag som denna givit mig:
-en ruskigt tröttsam dag på jobbet där vi polerat golv som är världens tråkigaste sak att göra, eftersom poleringsmedlet luktar så förfärligt mycket att jag får himla mycket huvudvärk och blir himla törstig. dessutom är poleringsmaskinen väldigt klumpig och ovänlig.
-en hungrande mage som nu är tillfredställd av saker som rispiroger, 2.5 kilo choklad och 33 cl battery stripped.
-lite tid hemma med mina fina katter som jag delvis (mestadels) tycker himla synd om men delvis är förbannat irriterad på (också en stor del av tiden). som tur är, är det ju övergående. bara fem dagar kvar nu eller så... (!!!!!!!!!!!!)
-en trevlig (not) promenad till bilverkstaden jag ska städa senare idag.
-det bästa bör vara att jag förhandlat mig ledig halva dagen imorgon. BRA BRA BRA JOBBAT JAG! istället för att börja fem, börjar jag nio!
-mycket lönepengar inbetalda på mitt konto. ska bli skönt som synden att få besöka reahimlen för endast personliga begär och investeringar i helgen!

jag har väl mest lust att lägga mig under täcket och sova riktigt jävla länge.
och sen har jag lust att köpa ett fönsterbräde.
fast det kan jag nog göra först imorgon.


1 comment:

  1. hahhahaha. mitsu löper också, de så fantastiskt roligt! hon låter såhär: krrrrrrrmjau krrrrrrrrrmjau krrrrrrrrrrrmjau och en gång i kvarten låter hon GRRRRAAAAUUUUU MRAAAUUUUU GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR, vid ytterdörren. hon liksom avgrundsvrålar djupt nerifrån magen då. och jipppiiee jag skall ringa veterinären på måndag och få en tid till sterilisering för det är så synd om innekisson som löper och inte finner någon k-u-k. men dammsugaren får bra för mitsu. puss å god jul wasseliten!

    ReplyDelete