3 December 2008

hurra hurra hurra.

onsdag = dagen då brevbäraren är JÄTTESNÄLL och ger mig en veckans kalle anka och ett helt drööööös med reklam! hurra!

efter en helg med mycket hålligång är det ju snart helg igen! hurra igen alltså! en mycket lugnare helg är påkommande, som tur är. inget barnvaktande, inget roadande av katter i transportburen, inga arla morgnar, inget kvällsjobb på fredag... kvar blir två långa sovmorgnar och en födelsedagsfest på lördag. och herregud vad det låter skönt.


igår var en mycket gemytlig dag som jag först spenderade på labbet, därefter på jobbet och sedan i helsingfors tillsammans med essi. jag såg tusentals saker som ville få snörningen på pengapungen att knytas upp helt av sig själv, men det enda jag kom hem med var lite choklad från stockmanns delikatessavdelning; Lindts julchoklad! aromatisk men mycket god, med kanel och koriander. efter några timmars spatserande på stan tog vi en fika. jag har känt för att döda för en cafelatte nu ett bra tag, men så igår fick jag den äntligen serverad. och det finns nog ingen godare varmdryck än smaksatt latte, och jag tog min med vanilj igår. den går alltid hem. de hade några alternativ på pajer och tårtor, och det har nog aldrig varit så svårt att välja! slutligen beställde vi båda en vitchokladmoussétårta med hjortron. SJUKT GOD.


jag måste börja caféfika oftare.

nu måste jag snart kila iväg till jobbet. jag ska bryna vidare på mina tekniska kunskaper och tvätta lite golv vid bilreparationen. hurra.

1 comment:

  1. oh, jag borde också uppta mitt fikande. har varit lite skralt på den fronten på sistone...finns ju inte såå många fik här i byn heller precis...hahah :P

    ReplyDelete