6 December 2008

en helig morgon

fredagen kom som en gåva från himlen. hade jag varit tvungen att vakna tio i sex en enda morgon till hade jag antagligen tröstätit ihjäl mig (eller något alternativt seriösare). och idag är ju en alldeles chill dag. inget har öppet och jag har därmed inte enda orsak att ställa mig utanför dörren (förutom födelsedagsfesten vi måste gå på ikväll). jag hyrde ett bord på stans loppis för en vecka från och med på måndag, så jag ska bara lägga prislappar på alla sjutusentals kläder jag äntligen ska göra mig av med. bort med det gamla och in med det nya.

i torsdags var det ju skatteåterbäringsdag. vi köpte oss en ny säng dagen till ära, en sådan där alldeles suveränt bekväm tre madrassers dagdröm. bara jag ens ser åt sovrummet, så vill jag bara hoppa i säng och ligga där resten av helgen. dagen till ära köpte jag dessutom varsin bakelse från stans konditori åt mig och jussi. det får det nog bli bild på bara jag orkar fixa bilderna till datorn.

puss hej nu ska jag väcka prinsen!

No comments:

Post a Comment