29 December 2008

en till konfekt

julen - over and out.
mellandagsmåndagen innebar en helt vanlig jobbdag med väckning tio i fyra. och tisdag och onsdag med för delen, och jag hade som vanligt stressångest till tusen, som alla andra söndagar, innan jag fick tag på sömnen. men helt okej, nu är jag hemma och har ätit den eldigaste nudelsoppan av alla eldiga nudelsoppor i världen till lunch. mina läppar har brunnit upp, ja.

och julen på det stora och lilla hela var till min fulla belåtelse. jag + J+ katt + katt avreste på tisdagen innan julafton och förlängde den redan 3½ timmar långa bilresan med ytterligare 2½ timme då vi kilade till alla jussis syskon och delade ut julklappar innan vi kom oss vidare. saldo: katterna kräktes bara två gånger under hela resan. alldeles okej, alltså.

ingen har antagligen ätit så mycket kålrotslåda som jag gjort under julen. jag hade gärna levt på kålrotslåda och potatis och vitsås en hel livstid om det var okej. förutom kålrotslåda, har väl en konfektask eller två (eller fem!) slunkit ner, och mer finns det att ta av. samt att all julchoklad är -50% i prisma nuuu! hett tips till er alla! hej-på-dig-ganska-billiga-kisskissbox-och-paradiskonfektask!

katterna levde ju såklart loppan på familjens 300 kvadrater, och nu, väl hemma igen, är de ANINGEN rastlösa och har ANINGEN mycket spring i benen och tycker det är ANINGEN tråkigt att bara vara hemma. dessutom löper båda katterna igen. SAMTIDIGT.
HURRA.
katternas olika objekt att ta ut den sexuella frustrationen på:
-min fot/hand
-jussis fot/hand
-mitt/jussis ansikte
-vilken kudde som helst
-vilket stolsben/sängben/bordsben/whateverben som helst
-en tidning/strumpa/pepsiflaska som ligger på golvet
ja. i princip vad som helst.
det skojigaste är att de utvecklar ett särskilt språk under den här lilla löpperioden.
svart katt: GNÄÄÄÄÄÄUUUUU NGÄÄÄÄÄÄU! på nätterna håller den sig mest till ett förbannat långdraget ng-läte. inte alls irriterande.
grå katt: MRAAAAAAU (alternativt KRAUKRAUKRAUKRAUKRAUKRAUKRAU... som upprepas i all oändlighet).
(två katter till salu, tillfälligt)

annars är det tjohejsan. och jag har några julbilder faktiskt!


några dagar innan jul fick jag ett finfint paket på posten! en snäll tjej hade skickat lite svensk choklad åt mig, och jag slapp snålas på håll. julpollyn är fantastisk!


innan jul fixade vi ju julkort också. min kittycat visade sig vara bra på glittriga saker överlag och glittrade som en tok i pälsen i vadå, tre dagar efter händelsen. jussi igen visade sig vara mycket duktig på att skriva sitt namn i korten ;)


katterna var hjälpsamma och ville gärna tejpa, klistra stickers, lägga presentsnöre och klippa släta fina tillräckligt stora ark av presentpappret. väldigt skickliga varelser, må jag säga.


hemma hos familjen var det jul till tusen, som balanserade vårt inte-en-enda-julprydnad-uppe-i-år-hem. den årliga pepparkaksbyn på bild!
och fokus på tomtarna som har hängt med i... 16 år nu?
jag och min syster står för de skitfula ansiktena (år 1992).


santa is a sexmachine <3


en givmild sexmaskin med massa julklappar dock!


i detta bord serverades den heliga kålrotslådan
(och alla tusentals andra sjukt goda rätter)


min bästa prins som sov många långa timmar varje natt med mig varje natt
och många långa tupplurer varje dag


men kolla vad mamma och hennes man fick!
(jag lät bli den annars förutom att jag behövde bildbevis på den)


tackhej!





1 comment:

  1. Kul bilder.. :) Tänkte tipsa dig om besökarmätaren igen - www.sitemeter.com. Den är ganska enkel att installera, jag kan berätta hur om du vill ha en. //sam

    ReplyDelete