25 July 2011

husvagnscamping

i fredags styrde vi bilkosan lite norrut. vi åkte till husvagnscampingen där mina föräldrar höll till.

h dricka
det var himla bra väder och inte alls så mycket mygg, fastän vi stod mitt ute i skogen. jag gömde några cranberry longdrinks i min ryggsäck bland kläderna. alltså om den där transbärsdrycken vore läsk, så skulle jag tamigsjutton dricka det precis varje dag. det är så himmmmmmla gott! och någon random typ som hette herr johansson använde en plastgaffel som drinkpinne.

h körv

h mat
det grillades korv och kött och bacon och grejer, men jag höll mig till sommaren succéprodukt - tofukorven. smakar helgott! till det bjöds det förstås på grönt grillat, tomater, majs och vårlök exempelvis.

h you two
bland det bästa var att tre stycken syskon också sökte sig till platsen till en liten stund under kvällen. det var speciellt skönt att ha dem där. för på lördagsmorgon läste vi om Norgetragedin i tidningen, och mitt hjärta blir alldeles kallt och jag blir alldeles illamående när jag tänker på det. på alla som dog, på alla som inte dog men fick se sina vänner dö, på alla tusentals familjer och människor som personligen sörjer någon bland de döda, på allt svart som måste försiggå i huvudet på mördaren. det är mycket hemskt att tänka att ungdomarna på ön tillhörde samma åldersgrupp som nästan alla mina syskon. huuu, det känns så sjukt fruktansvärt att tänka på det.

h happyday
det var en glad fredagsafton, men alla var inte riktigt lika hurtiga i hågen. speciellt inte dom som precis snavat och gjort sig illa.

h kul
lillen blev jättemycket gladare över att få låna kameran och ta bilder på spexande människor

h gang

h puss
och en söt mammapuss på det, så var allt jättebra igen!

h h
vi hann simma lite också. fast nu är det fel att säga vi, för jag vågade verkligen inte ens doppa lilltån i poolen. lillen trivdes som vanligt som fisken i vattnet, åkte vattenkana och hittade nya badkompisar och sådär, hehe.

h regn

h paraply
några vilda åskregn på det, och helgen var komplett! ingen riktig sommar utan lite camping, va. vi tackar för oss.

No comments:

Post a Comment