27 August 2012

24. guilty pleasure

#guiltypleasure
efter att ha ägnat ett halvt förlutet liv åt att känna ångest och skuld över ungefär precis varje härlig och njutbar sak här i livet, så kan vi göra klart nu, att skuld över något jag ätit inte existerar i den här världen längre (OKEJ, förutom när jag äter ägg, dör verkligen helvetets skuld-död när jag tänker på de stackars förorättade hönorna som värper ägg för sina brinnkära, meningslösa liv). så ja, jag kunde lista upp chokladen, bakelserna, glassen, pizzan, osv, ALLT det där mina delikata matvanor går ut på, men herregud, nej.

meeen om jag nu måste tänka ut ett guilty pleasure, så är det d-e-f-i-n-i-v-t den jädrans cranberry long drinken. drickans alkoholprocent= guilt, hehe. fan med den alltså, att den ska vara så jävla god! jag går upp i limningarna av förnöjelse när jag kan korka en iskall lonkero på fredagseftermiddagen, för det är typ vad jag går och väntar på hela veckan ut. haha. tragiskt. för ja, eftersom jag vet lite hut trots allt, sörplar jag inte lonkero alla dagar veckan ut.

fast jag lovar, att om hartwall nu får lust att lansera en alkoholfri variant av drickan, dvs en LÄSK, som smakar preciiis som lonkeron, så är det nog sannolikt att jag faktiskt konsumerar den dygnet runt i resten av mitt liv.

snipp snapp snut, så var syndbekännelsen slut.

No comments:

Post a Comment