18 June 2010

bright sides

arme

för sisådär tre år sen, köpte jag den här gröna regnkappan på loppis. den är väldigt fin och hemskt rymlig (en hel armé skulle lätt få regnskydd under den) och har två små öppningar för händerna vid vardera sida. den fanns fortfarande kvar i en plastpåse jag inte öppnat sen jag flyttade hit (två år sen!). om det nu kommer sig att man har sommarlov, dag ut och dag in, och det enda riktigt vettiga man kan göra är att åtminstone promenera lite grann, så blir det faktiskt lite tokigt om det ser ut att regna hela dagen (för att inte tala om flera dagar på raken). och det är lite jobbigt att försöka gå raskt några kilometer samtidigt som man försöker hålla uppe ett stort paraply över sig.

sen kom jag ihåg den där regnkappan för någon vecka sen. och vilken skön promenad det blev, utan det jobbiga paraplyet i högsta hugg. tyvärr så har det inte regnat speciellt mycket efter den gången, men jag har i hemlighet väntat på lite regn för att få använda kappan igen. och imorse! imorse kunde jag ta en skön regnpromenad till butiken för att hämta frukost.

det enda som fattades var prickiga stövlar, men converseskorna gjorde sitt yttersta för att hålla mig torr om fötterna. och det räckte, det var endast den minsta tån på vänster fot som fick sig en blöt pytteliten puss.

rain

2 comments:

  1. Haha My little pony älskade jag som liten ;) Det är nostalgi!

    ReplyDelete
  2. fina, fina, fina lotta jag mailade min adress för ett tag sedan men har inte fått nåt svar? du kan väl maila mig din: jezzy88 @ hotm..yeah du vet nog hur en hotmail-adress lyder ;) <3

    ReplyDelete