21 June 2010

but baby i don't care

det är... måndag! och det enda jag kan tänka på är hur ond ryggen känns efter att fan och hans mormor varit på besök och slagit en eller två eller femtontusen knutar på den i natt. helgen har varit i det skönaste laget, bestående av en gemytlig fredagskväll tammerfors i mycket gott sällskap med mycket god mat, lagom mycket god dricka och sjukt gott spelmotstånd i mario kart wii!
lördag spenderades hemma bänkad i soffan framför kronprinsessans bröllop. det var det finaste! jussi tyckte det var taskigt att jag tog ny näsduk var femte minut, och behöver man därmed nämna att jag höll på att förlida vid daniels tal åt victoria? det är ett litet mysterium det här med sentimentalitet och var sjutton den kommit från, det är alldeles nytt kapitel i mitt liv nämligen..!

det som hänt hemskt sällan på senare dagar, hände igår - klädinköp! och det i format av en rosa jacka i skönt softshell. den är perfekt för promenader mulna dagar som denna, och den kommer vara än mer perfekt till hösten. det enda lite kritiska är att jag ser ungefär 15 år yngre ut i den rosa munderingen. efter att jag vädrat den på promenaden som kommer äga rum inom kort, ska jag vila rygg och ögon i sängen tills... det är dags för jåsellatajm! det är grejer det, vet ni.

uuk

No comments:

Post a Comment