23 June 2010

if it ain't chocolate, it ain't breakfast!

mitt i en odräglig situation som består av ryggont och magont och ilska och... pms, var det ja!, så finnsd et många alternativ till hur man firar onsdagsmorgon. man kan bli kvar i sängen, man kan blir kvar i sängen och tjura, man kan bli kvar i sängen fastän solen skiner på för tusen muggar, man kan ligga kvar i sängen och vara förfärligt sur på allt, eller sen kan man också gå upp arla och knåpa ihop en sats chokladbollar. speciellt, om man är så skitsugen på dem att inget annat spelar någon roll mer.

okej. jag tänkte göra dem lite mer fotogena och ta färgströssel istället för kokos. VARFÖR! JAG ÄLSKAR JU KOKOS! jag fick knapra bort allt strössel från dem jag åt, det smakade ju helt åt pipsvängen. typiskt. men efter strösselknaprandet blev de åter ätbara.

cn

okej, dessutom så hade jag bokat in en supersnabb visit i helsingfors idag, jag sålde en kameraväska för ett tag sen, och idag skulle vi utöva byteshandel, väska-pengar. byteshandeln skulle ske på järnvägsstationen på bestämd plats och tid. typen hade dock -till skillnad från mig- inte uppgett ett enda kännetecken på sig själv, det enda jag visste var att det var en karl jag skulle ha att göra med.

eftersom jag var där 20 minuter för tidigt, stod jag och diskretspanade in varje karl som möjligtvis skulle kunna se ut att vara intresserad av kameraväskor. det var oförskämt, eftersom vissa (gamla unkna) mansupplagor tog min stirrblick som en het flirt och frenetiskt började stirra tillbaka. en mörkhyad alla-filmers-pizzaguy-lookalike framförde till och med en moonwalk åt mig, hahaha. därtill hann jag även snacka med ett jehovasvittne (som jag fick den där typiska tidningen av) samt en typ som stannade mig och trugade chokladkakor åt mig som var typ ekologiska och veganska och allt möjligt annat också. okej, jag köpte inte, men jag fick en lapp med hare-krishna-mantrat.

jag har träffat den där typen en gång tidigare också, men det var här i hemstan. ironiskt nog, så var det veganska chokladbollar har sålde den där gången, och galet nog, så köpte jag dem faktiskt den gången, och fick med mig eeexakt samma mantralapp. chokladbollarna visade sig dock vara klumpar som innehöll havregryn och RUSSIN (typ sådana russin som man får efter att ha låtit dem flyta omkring i en flaska mjöd ett tag, uppsvällda och slemmiga som sjutton). fy. fyfyfyfyfy.

No comments:

Post a Comment