12 June 2010

fröken fem år


liten

lillen

imorgon ska den lilla damen åka hem och fastän veckan har gått så himladens snabbt så har vi hunnit greja med tusen olika saker. i torsdags var vi till stranden och H badade i TRE TIMMAR, I DET ISKALLA VATTNET. JAG VET, DET VAR INTE RIKTIGT KLOKT. MIN TÅ HÖLL PÅ ATT TRILLA AV NÄR JAG FÖRSIKTIGT DOPPADE DEN I VATTNET FÖR ATT KOLLA LÄGET, men ja, jag låg alldeles tätt intill vattenbrynet och kikade på solen litegrann medan fröken badade.

idag besökte vi en simhall. jag har inte simhallat sedan förra sommaren, då vi roadtrippade. jag råkar avsky det kalla vattnet, min trivselfaktor är minus hundra om vattnet inte är minst 40 gradigt. dessutom finner jag inget mänskligt eller naturligt i att gå omkring helnäck i ett tajt, iskallt duschutrymme tillsammans med ett stort tiotal andra människor. och sedan det väldigt fruktansvärda...

...nämligen åsynen av barnbassängen, där jag parkerade mig med 10-gradigt vatten upp till knäna, som var sjukt traumatisk. vattnet härjades av en så stark nyans av gult att jag höll på att smälla av av fasa. har någon sett avsnittet av South Park där gänget badar i PeePee's vattenparadis...? åååååh gud i himmelen där jag satt bland alla barn som bombsäkert pinkade omkring för vad livet var värt. det var lite som att tacka ja till en frivillig avrättning, drown-in-kiddopee-happy-happy-gay-party.

men summa sumarum, en väldigt positiv upplevelse. eh ja, det fanns ju en rätt rolig vattenrutschkana där.
men lillen lattjade fullt ut och befinner sig just nu i ett sorts zombietillstånd, där hon är alldeles för trött för att orka förstå något av omvärlden, men inte kan erkänna det faktumet, utan istället lägger in fantiserade tändstickor i ögonen för att hållas vaken, hehe.

1 comment:

  1. hej! din syster har alldeles förfärligt fint hår! vad roligt med en så liten syrra va!

    ReplyDelete