25 August 2011

ett förra år

meningen var att den nya bildsnåla verkligheten skulle ta sig själv i kragen och leverera något foto från veckoslutets häng vid det lokala nöjesfältet ihop med herr johansson och några styckna syskon. men ett helvetesjävlaförbannadesablaskitsatanssnopp-photoshop vägrar för sjuttiosjundemiljonte gången att samarbeta. åh min vokabulär bubblar av fula ord just nu! det borde fungera, för alla plugins för den nya kamerans rawfiler är installerade, men nä, nu får alla sabla windows wizards och plugins och fan och hans krullpudel dra dit pepparn växer och dit solens strålar inte når. FY PÅ DIG PHOTOSHOP, we're over!!!

så istället. arkivbilder från september förra året. förutom datastrulet och den jäkla förkylningen är det ett himla bra flyt på hösten i år. nästa vecka innebär många bra saker, exempelvis ett IKEA-besök (ikea och den infallande lönedagen utgör en kombo som är perfekt värre), en weekend uppe hos familjen i österbotten (familjeweekenden innefattar en kräftskiva, hurra!) samt att jag för en gångs skull fått tummen ur och anmält mig till en fitnesskurs, som alltså kör igång på söndag. 1,5 timme body-slim-up varje söndag alltså. jag vill inte vara alltför förhandsoptimistisk, men jag kanske ser ut som eva wahlström lagom till jul? skoja! men min träningsbehå liknar åtminstone på hennes! (förutom att den är vit och inte adidas, utan nike, men alltså huvudsaken är att jag åtminstone inte ser ut såhär -och inte såhär heller, för den delen- efter 26 avverkade timmar extreme-body-shape-up, hehe).

blåbär

höst

app

höstskor

1 comment:

  1. Så underbara bilder! Speciellt den med de mosade bären i händerna. :) Härliga färger. Nästan som blod!

    sv: Tusen tack! :D Den med spindelnätet gillar jag själv också.

    ReplyDelete