29 November 2010

den knäppa knappa köldknäppen

freezy
knep

intresseklubben noterar att november fått nåt knäppfel och ställt in termometern på sisådär -20 grader. är jag... redo för detta? har jag förberett mig? nej, det ska gudarna veta att jag verkligen inte har gjort. här står man utan vinterjacka, fortfarande utan vantar, och i de allra bedrövligaste skapelserna till skor. Rädda Barnen, åhåj, här står jag! fryser! synd om mig!

okej. jag har övervägt, att istället för att införskaffa ny skitvarm jacka för att överleva den kommande uselvintern, så skulle jag kunnat köpa en julegran! ja, köpa hem en festlig vit gran, och använda förra vinterns jacka. igår plockade jag äntligen fram den jackan, endast för att konstatera att jackan a: antagligen magrat under tiden den legat i sommaride (den var fruktansvärt tunn, och det är därmed ett litet mysterium om jag faktiskt kunnat överleva förra vintern i den eller använt mig av ett andra alternativ jag inte kan komma ihåg), samt b: saknade 5 knappar av 6 och därmed var mindre vindtät än en nylonstrumpa. jackan rankades genast till vinterns allra sämsta överlevandsknep. vinterrock vs julgran, och julgranen förlorade plötsligt big time.

tills jag idag lärde mig att en plastgran inte alls kostar hundratals euro som jag av nån anledning fått för mig. heheheh. ett juleträd i vit plast kostar ju bara €39,95! great success! den här vintern blir det ju både jacka och gran! parteeey!


(och den där listan. den är en blandning av den som finns överallt, samt idéer (obs, bloggtips!) härifrån!
01. presentera mig själv 02. min första kärlek 03. mina föräldrar 04. det här åt jag idag 05. vad är kärlek? 06. om det här vore min sista dag 07. vänner 08. favoritsaker 09. min tro eller livsfilosofi 10. bloggfavoriter 11. mina syskon 12. 10 saker du inte vet om mig 13. min dag 14. dåliga vanor och laster 15. mina drömmar 16. första kyssen 17. i min handväska 18. ett ögonblick 19. detta ångrar jag 20. mina förebilder 21. vad jag hade på mig idag 22. det här får mig att gråta 23. det här får mig att må bättre 24. mitt hem 25. en första 26. barndomsminne 27. min favoritplats 28. saker jag saknar 29. det här ska jag bli när jag blir stor 30. 10 dödssynder)

1 comment:

  1. ja, vad tusan är det meed vädret? SVINKALLT. jag hade dubbla (!!! hehe) mössor när jag var ute och gick idag ;)

    ReplyDelete