15 November 2010

usla måndag

den var egentligen meningen att jag skulle få börja jobba idag och jag hade längtat in de här måndagen så tusans. i fredags kom dock världens uslaste beslut från den uslaste tredjeparten och nu firar jag en helt vanlig måndag med att försöka vara den mest bedrövade och olyckliga människan i hela världen. jo, för kul ska vi verkligen inte ha det.

den sketna måndagen till ära, tänkte jag ändå ta mig i kragen och äntligen besöka biblioteket. låna en miljon böcker om cupcakes och vegetarisk mat, samt om julbestyr och julinspiration. okej då, så jag googlar upp stans bibliotek för att hitta det allra bästa... men det framkommer att hela stans alla förbannade bibliotek av någon kufisk anledning är stängda. från och med IDAG till och med två veckor framåt. HUR typiskt?!

roligare var det i helgen, när mannen hade extralång helg, vi gick på stan, åt nudlar och beundrade stans tokfina julbelysning som redan lyser här för fulla muggar, åkte till österbotten och firade farsdag med halva familjen, åt galet mycket tårta och lyssnade på lillens tokiga historier.

moer
moerk

No comments:

Post a Comment