30 November 2010

01 - presentera mig själv

vi får lov att köra i rak och sann nobody-gives-a-damn-anda med den första grenen i listan...

port

...för jag heter ju lotta och jag har ju fyllt 22 år nu i november. det betyder att jag snart är halvvägs till femtio.
största delen av det lilla livet spenderades i kristinestad. sedan blev det dags för det lite större livet i den lite större staden vasa där jag bodde under hela gymnasietiden. och den tiden avverkades ju på hitlerambassaden, dvs på fkf (okej, skoja, det var ju trots allt några av dom viktigaste åren i mitt liv med tanke på fortsättningen på mitt liv och med tanke på utvecklingen av personlighet höhö... jag får några tusen kalla kårar när jag tänker på vad det blivit av mig om jag inte bestämt mig för just fkf).

stead
efter en liten evighet längre en beräknat blev det dags att tacka för sig
som färdigbliven student och fritidsinstruktör och därefter
tro att jag ville jobba med foto.
så jag studerade foto i karis ett år och kom halvvägs in i studierna på att
NEJ, foto var nog verkligen inte heller min grej.

på frågan "vad gör du just nu?" svarar jag PASS.
"men... vad är du intresserad av då blablabla?" och jag svarar PASS igen.
nej, den frågan svarar jag inte på alls för bara fan och hans mormor vet vad det ska bli av mig.
just nu bor jag förstås i tammerfors i en fin fuktskadad tvårummare. haha. kul liv.
men det är faktiskt roligare än det låter.

little

observera ovanstående blidmaterial och notera att jag utan pannlugg ser ut som en neandertalare
tack vare mitt miljonhöga hårfäste. och nej, det har inte blivit bättre med åren.
andra bildrelaterade noteringar: jag gillar fortfarande stora varma koftor som man kan kurragömma sig i.
jag tycker också om kökstök och sånt, även om jag inte är någon speciellt stor
talang i matlagning (snarare en kulinarisk naturkatastrof),
men dom gånger man lyckas är ju dom gångerna som gills... eller hur det nu var.

utöver min vegetariska kost äter jag fruktansvärt mycket choklad.
och sen tycker jag bara om sötad hylamjölk.
och pepsimax givetvis.

jag tycker hemskt mycket om att promenera och att lyssna till massa bra musikstycken
och sen fotograferar jag också mycket i smyg, men bara lite sådär annars.
jag trivs också ihop med tjocka fluffiga täcken, bridget jones-filmer, soft belysing
samt med goda dofter, sudokun, len hud och mjuka tesorter.
jag vill säga att jag är ordningsam, men jag är nog snarare en tankspridd slarver.
eftersom gud eller annan makt är reilu kaveri fungerar jag som en elefant i en porslinsbutik
i de flesta sammanhang som kräver social interaktion.
jag är blyg, kan inte få fram ett vettigt ord och ja, ni vet,
god självkänsla är ju överskattat, så den delen skippades också hos mig.

men värre än man gör det blir det ju inte, så det är tur att jag inte känner mig så handikappad inför kattkrabaterna:
kittys
de är mycket förstående och underhållande när det vill sig väl.
när det vill sig andra vägen så...

och min bättre hälft såklart:
hun
herr johansson, som är både sambo och fästman
(och som verkligen inte heter jussi johansson på riktigt,
han är cool man och lever under pseudonym i bloggförhållanden, hehe.
jag fick lov att lägga upp en hunk*-bild på honom, HAHAHAHA)


* HUNK = a slang term for a sexually appealing man, a person who is sexually attractive or a well-muscled,
sexualized man, as in beefcake (källa wikipedia).

No comments:

Post a Comment