10 May 2012

en perfekt ledig dag

IMG_4941

ovan: exempel på skönt eftermiddagsfika mellan två jobbturer. idag har jag faktiskt festat vidare på samma tårta idag, men utan jobbpass, för jag har för den värsta ovanlighetens skull haft en vardag helt ledig. underbart. jag började dagen med att besöka en doktor som äntligen gav mig diagnosen astma. tråkigt förstås, man hade ju klarat sig bra utan det också, men så jävla skönt att jag äntligen har nåt att beskylla det senaste året för. en massa hostande, en massa slem, en massa andnödhet. efter många undersökningar och ett antal läkare och sjukskötare det senaste året, som inte kommit fram till nånting annat än att jag var en irriterande hypokondriker, så började jag faktiskt tro att jag var inbillningssjuk och/eller att jag hade KOL eller lungcancer eller vadfansomhelst som jag högst sannolikt skulle dö i innan min 25-års-dag, haha.

så ja, jag är så lättad. äntligen.

mycket glad och lättsam i hågen fortsatte jag min förmiddag på stan, där jag prövade plagg efter plagg i omklädningsrum efter omklädningsrum, utan god framgång. sen gjorde jag UFF och kunde till all förtjusning konstatera att alla plagg gick för fem euro styck. fyndade gott! (jag har blivit riktigt bra på att loppisfynda igen, höhö!)

nu avrundas den hemskt trevliga ledigda dagen i vm-hockeyts tecken. hurra!

No comments:

Post a Comment