22 May 2012

status: varmt

det här är antagligen den sämsta bilden med sämsta kvalitén som nånsin laddats upp på world wide web, men here it comes, bild på att jag cyklar, har cykelkorg, cykelhjälm och alldeles för mycket kläder på mig för att inte smälta bort i det härliga vårvädret:

22052001

det är 20 plus ute, och det värmer min ensamma och övergivna (men ganska lugna) själ så mycket (lugn själ = herr johansson kom fram helskinnad, utan störtade plan och sånt). so. totally. awesome! det var halvmulet imorse när jag skulle cykla till jobbet, så jag drog på mig tjockstickad kofta och hoodie på det, men fick stanna efter första uppförsbacken och dra av mig hoodien - dog nästan i värmeslag. perfekta cykelvädret, och perfekta vädret för shortsinvigning!

känner mig lite lagom sur över att jag tog åt mig så mycket dubblaskift på jobbet den här värsta soliga och heta veckan, klockan hade säkert tickat fram i rätt duktig fart även om jag tillbringat kvällarna ute i kvällssolen och inte inomhus, frånskild solen, på jobbet bland tjugotalet kvällsgriniga barn, hehe.

hursomhaver så är det bland barnen jag ska vara ikväll ändå, men först: lite kladdkaka med jordgubbar och vaniljkvarg (sådant jag tänker döva och trösta min ensamhet med den här veckan, hehe, måste erkänna att det genast kändes bättre efter att jag kommit hem från butiken igår kväll med två kassar fulla av favoritlivsmedel!).

No comments:

Post a Comment