9 July 2009

dopparedagen

just nu försöker jag faktiskt packa. jag har en überliten väska, hur sjutton ska jag få plats med alla 10 dagars tillbehör i den bagen?! plus allt annat som ska med. bilen blev nästan fylld av de två badenbadenmadrasserna vi köpte att sova på. plus kuddarna som är de tjockaste och fylligaste i världen. det var smart tänkt att köpa de största, eller hur... plus att katterna också ska få rum. och väskorna var det ja... det kommer inte gå alltför rofyllt till imorgon när avfärden ska äga rum, har jag på känn, hehe.

MEN DET SPELAR INGEN ROLL EFTERSOM IMORGON ÄR MIN SISTA DAG PÅ JOBBET! inte för gott förstås, men även den dagen kommer snart att bli verklighet. just nu är min chef väldigt pissed off på två stycken anställda som sagt upp sig samtidigt som den största delen av de andra jobbarna är på semester (som till exempel jag!). därför har jag tänkt spara på hennes veka hjärta och tala om min uppsägning först... senare. senare is good. just nu hon har mycket att stå i, chefen, och jag njuter skadeglatt vid sidan om, heheheheheheheh.

att packa tidigare idag gick mycket smidigt till. katterna övertog väskorna, mina gråa harribo satt och rökte pipa i min väska och rudy satt i jussis väska och drack bärs:



jajjamän. vi har inte gjort upp en enda jäääävla plan på hur vi ska ta oss till vår destination, på vilka ställen vi ska övernatta och vilka städer och byar längs vägen som bjuder på simhallar eller badhus (=möjlighet att tvätta sig). jag har laddat upp med tusen stycken savett, men att gnugga hårtopparna med "savett intim" kommer man inte långt med, har jag på känn. men det blir spännande att se hur det utvecklas... jadå, det blir det...

1 comment:

  1. Ha en superkul roadtrip :)! Och tack för bloggkommentaren om studieplatsen :).

    ReplyDelete