5 July 2009

my boyfriend and his band

en dag var min man jätteledsen över en struntsak. eller det var inte en struntsak, men än värdslig sak iallafall. jag försökte trösta honom lite grann, men när inget verkade hjälpa, undrade jag om han kanske ville köpa sig en ny gitarr.
-ja, det vill jag, sa han ynkligt och blev lite gladare.
i fredags hade han hittat sig en perfekt en, och just nu finns det fyra gitarrer och en flickvän i en liten tvårummare och vi slåss om både utrymme och uppmärksamhet. men överseende som jag är, tycker jag att det är okej att ha många gitarrer så länge som gitarrantalet stämmer överens med antalet katter. därför ska en av dem säljas inom snar framtid. (ja, då har vi tre gitarrer och två katter, men jag har haft en lösning länge på den gåtan och lösningen blir av om sisådär tre veckor...!)

rivalerna på bild. och den svarta elgitarren ryker snart!

men det nya gitarren...

var nog så himla tjusig ändå, eller hur?

och igår var ju vi på ett litet shoppingkalas! vi delade på oss och skulle införskaffa olika saker till den kommande roadtrippen. jag spenderade halva min tid på h&m, mango och ginatricot, och när vi hade meeting vid halvtids, var mina roadtripsinköp:
-plåster
-tusen stycken savett-våtservetter
-en pläd
-en ficklampa
mer ansåg jag inte att jag behövde (förutom nya glas och nya skjortor och jackor och andra kläder), hammaren har jag redan hemma (hammaren att slåss med alltså, om nån skulle vilja det).
mannens inköp bestod av:
-två stycken sovsäckar
-liggunderlag
-en fickkniv med tusen vassa tillbehör
-tändvätska till trangian
-några stycken only-for-men-saker som till exempel olja till bilen.

imorgon är min sista måndagsmorgon innan min semester börjar (måndagsmorgonen + fyra vardagar till alltså). det känns mer än underbart!

No comments:

Post a Comment