16 September 2010

höstlöv

i skrivande stund smattrar regnet mot fönstret färskräckligt hårt och det för ett himla liv. om man lyssnar alldeles fasligt noga så spelar faktiskt amy macdonald i bakgrunden, bakom allt regnsmatter och sådär. det gillar jag. och det blir inte värre av att jag framför mig har en alldeles särskilt delikat bit frödinge mudcake, med ett helt ös hjortonsylt och vispad vaniljsås. och en kopp te, givetvis, det är ju höst och på hösten ska man dricka mycket te för att kunna hitta den riktiga feelisen. (om man dricker många koppar te efter varann exempelvis, så gillar jag inte att återanvända samma tepåse även om det vore det mest lönsamma alternativet för alla parter. därför blir teförpackningarna just nu mycket snabbt tomma (och man kan därmed byta tesort ofta!)). jag gillar att höstpromenera när det är mörkt ute och tänt inne hos människorna, och jag gillar att kunna smygkika lite på deras liv.

jag gillar inte faktumet att det faktiskt blir vinter efter hösten. men tanken på att jag kommer kunna bada bastu närhelst jag bara önskar den kommande vintern, gör mig god till mods. om det blir smällkallt som förra vintern, ska jag sitta i min lilla bastu med mitt lilla ångande fotbad efter precis varje vinterpromenad som jag kommer gå i vinter. känn på den, frostjävel.

solis
desert
(eftersom det är tråkigt att blogga utan bild)

No comments:

Post a Comment