20 September 2010

leave and leaves

loesje3
loesje7
att sitta i en ångande dusch tills huden nästan bränns (bränns ändå inte, blir bara brännhet och eldröd), att koka vatten men mitt i processen tappa lusten för kvällsteet (en stycken oanvända tepåsar), att krypa in under täcket men genast krypa ut igen eftersom det blir för varmt att ligga inbäddad, att dra på sig i jackan över pyjamasen och öppna dörren för att gå ut men genast stänga dörren igen (det är mörkt och kallt och vem törs gå ensam), att börja en mening men tystna mitt i (för det var verkligen inget som spelar någon roll), att sova men inte få sömn, att lägga sig i sängen igen men genast gå upp (för att hämta en miljon näsdukar), att sitta i köket ensam fastän man borde ligga i sovrummet tvåsam, att känna med ett stenhjärta, att stirra upp i taket fastän ögonen vill blunda (vill blunda men kan inte somna), att gilla regn men inte gråt (och det finns inte ett slut på någondera i natt), att vilja vara svart (men ändå vara vit), (och tvärtom), att trycka ner pause-knapp men inte vilja stanna kvar i denna hemska situation. se mig, omse mig, överse mig, återse mig, vilseled mig, be mig, vägled mig. stanna med mig (hos mig! (?)). ge mig ett litet försprång på vägen så jag hinner vila ikapp mig. fullständiga mig.

No comments:

Post a Comment