21 January 2011

and other disasters

i mitt frusna och småledsna sinne undrar jag om vi inte så småningom kunde börja byta ut ett litet stycke sånt här...
wet

... mot ett mycket stort stycke sånt här istället? JO SNÄLLA DET KAN VI VÄL. TACK.
noon

jag har åkt rakt ner i helvetets förjävligaste förkylningsträsk. idag föll jag raklång ner i fullständig vågrät ställning mitt i nyskottad driva mjuksnö och begravdes som en tandhackande ispinne i snön, dock inte på grund av att jag halkade arslet av mig, utan för att jag mitt i min genvägspromenad tappade balansen. galet. jag låg i snön och ville ringa en lyftkran att lyfta upp mig och forsla hem mig, men efter några sekunders iskallt tycka-synd-om-tänkade, steg jag upp med lillgråten i halsen och gick hem och drack så många koppar kakao att jag blev varm igen. såhär lagom till kvällen är jag fortfarande inte varm nog, och är inne på min typ tjugonde kopp. de senaste två kopparna har dock varit spetsade, hehehehe, och plötsligt känns vintern inte så förjävlig längre, hehehe. saker som känns förjävliga ändå: finlands eurovisions bidrag, i vanlig ordning.

1 comment:

  1. den första bilden är så fantastiskt vacker! ser ut som små fåglar som yrar omkring. du är så fruktansvärt bra lotta!

    ReplyDelete