24 January 2011

ready for spring


hej. jo det är så att den här vintern varit en ganska easypiecey tidsperiod tack vare att jag investerade i en riktig vinterjacka i år och tack vare ena riktiga hejare till vinterkängor som jag fick i julklapp. jag har liksom inte frusit varken tår eller häck av mig.

men den där vinterjackan börjar kännas kalastråkig nu. det är tråkig att snödrivorna är så attans höga att man knappt ser ut genom fönstret. det är skittråkigt med snön som kommer in med skorna, och som sedan smälter till små pölar i farstun, och som jag varje kväll trampar i med mina basturena bara tår, och som gör att jag blir så nervig att jag håller på att explodera av frustration. och som man kanske kan förstå, är det inte riktigt samma att sitta i en smällhet bastu och dricka iskall long drink, som att få sitta ute i gräset en smällhet sommarnatt och inmundiga den där tranbärsdrickan istället.


spring



som jag längtar efter våren.

... förutom den nya ljusa gareroben (1), ett par förträffligt snygga converse i slim-modell (2), lite vuxenpoäng i form av urverk (3) samt ett par örhängen (4) (vilket djurmotiv som helst från kalevala går bra),

så vore en blommig isbjörnsservis (5) ypperlig att välkomna våren med.

med tanke på den sydeuropeiska utflykten, så önskar jag mig en liten, bra och behändig pocketkamera (6) speciellt mycket. och vad dalahästen (7) beträffar, så kommer den där utflykten att sluta med några timmar kvalitétstid i stockholm (om vi klarar oss ända dit förstås hehehehe), och jag hoppas givetvis på att vi ska hinna med souvenirshopen (där dalahästen bor), åhlens, stockhome och lagerhaus (resesällskapet tackar och tar emot, hoho). eller okej. bara dalahästen kommer med så är jag glad. okej. eller tio dalahästar. okej. okej.

4 comments:

  1. Sv; Åh, tack så väldans för den fina kommentaren :}

    (Btw var de där isbjörnskopparna to die for)

    ReplyDelete
  2. känner likadant. alltid, slutet av januari, hela februari, eventuellt början av mars...går inte att hålla humöret uppe..bara sjuuuuunker ner i den svarta tjocka sörjan no matter what. jävla mörker-elände. som om jag inte var där redan innan.

    ReplyDelete
  3. jag har också fått stor köp-mani efter att hela hösten inte köpt en endaste pryl (nästan). men nu orkar man int längre. o fy fasiken va trött man e på att fundera ut hur man klär-sig-så-varmt-som-möjligt-utan-att-se-ut-som-en-michelin-gubbe. vittu. nu vill vi ha vår. och alla bra prylar i världen!

    o vet du, jag hade en gång bestämt mig för att köpa kalevalas giraff-örhängen, sen sa de åt mig att de va hästar! besvikelsen va enoooorm.

    ReplyDelete
  4. Köper du en dalahäst lär du inte ha råd med någon utflykt.

    Dyra grejjer, dyra grejjer....

    ReplyDelete