23 January 2011

strike!

jag sitter fortfarande fast i förkylningsträsket, och vill inte påstå att den hejvilda gårkvällen gjorde några helande mirakel på mitt friskhetstillstånd, hehe. men för sjutton, det får det väl vara värt. jag svingade nämligen bowlingklot för första gången i mitt liv igår, fantastiskt roligt! jag känner att jag var kungen! eh ja, vad man nu räknar bort alla gånger som klotet envisades med att rulla rakt ner i rännan, och den där gången jag råkade slänga klotet bakåt rakt in i mitt team istället för framåt mot käglorna... hehehe. men jag fick en (1) strike! och kammade hem knappa 70 poäng i andra omgången som gick lite bättre (omgångens vinnare drog strike på strike på strike och vann med ungefär 150 poäng, såatteeeh...)!

bowling
bowl

efteråt fortsatte team bowling mot centrum, och vi kom oss in på amarillo för kvällsvard. efter lite jalapeno hade mitt smaksinne till att lycka gjort en comeback och middagen avslutades sedan med att alla beställde in två eller fem tabascoshottar var (dock hoppade jag över shottarna och botade mitt galna förkylda mående med spetsad kakao istället, great success!). åh jag tackar för mig och sörjer måndagsmorgonen lite grann redan nu.

No comments:

Post a Comment