4 January 2011

year around

newyear1
på nyårsafton åkte vi ju upp till österbotten för att skåla in det nya året med familjen. det gamla året slutade på ett bra sätt, katterna kräktes, pissade och sket i bilen i 175 kilometer på raken. läget förbättrades extremt när vi äntligen kom fram och åke fick duscha sin sketna päls vit igen. mamma och J bjussade på värsta texmexbuffén. jag skojar inte när jag säger att brödraskaran åt runtomkring sju tortillas per man och det ändå blev helt sjuka mängder mat övers.

newyear
vi räknade med att grannen skulle bjuda på fyrverkerierna, hehe, så vi hade inte investerat i detta i år (inte mig emot!!!). grannen var dessvärre annorstädes på nyårsfirande, och vi fick nöja oss med några raketer som bröderna och J sköt i luften. lillen hade som tur var laddat upp med ett tjog tomtebloss!

newyear2
lagom innan tolvslaget ville lillen klä upp mig till "kattprinsessa".
det kändes som en okej outfit att välkomna det nya året med, hehe.
observera kronan, halsbandet, armbandet och ringen.

newyear3
cheers darling

newyear7
följande morgon gällde arla väckning eftersom det hänt något så mystiskt som att lillen hade vaknat till att en massa paket stod parkerade under julgranen. jo, vi tog igen julfirandet med familjen lite grann eftersom i princip varje kotte firade jul annanstans än hemma i år, så vi körde igång nyråsmorgonen med risgrynsgröt, glögg och julklappsöppning. mysfaktor 10. lillen hade små uppenbara svårigheter med tålamodet där ett tag, man fick inte röra klapparna innan utdelningsdags och gröten kokade i en evighet och sen var det ju jag som enligt de yngsta systrarna inte kunde hålla snattran i frukostbordet utan åt för långsamt och pratade för mycket, haha. tiden går långsamt för den som väntar.

newyear4

newyear6
notera konfektasken i bakgrunden! tur att jag och jussi fick varsin.
det betyder nämligen egentligen att jag fick två och jussi noll, hehehehe.

newyear5
och katten som gillar att trycka i pafflådor blev till sig av glädje när den fann ett minimalt stycke leksaksomslag liggandes på golvet. i den, eller snarare den, låg den och sov hela dagen lång.

ade
under nyårshelgen hann vi även besöka den här ofattbart underbara minitjejen och hennes föräldrar. senast jag träffade henne var hon ju bara ett litet knytte på knappa tre månader, nu busade hon runt och lekte kurragömma och bjöd på majskrokar och kröp runt överallt i en hiskelig fart. och i vanlig ordning efter småbarnsbesök ville herr johansson genast hem och sätta den egna avkomman i process, haha. happy new year.

No comments:

Post a Comment