17 May 2011

age comes in waves

eurovision 11

det känns som att jag har punktering i energiförrådet såhär efter helgen. som att jag borde förpensionera mig. herregud, jag tror jag är minst 80 år? ja alltså, det var ju värsta fysiska prövningen att vaka* två kvällar i rad och båda efterföljande morgnarna stiga upp tidigt, hehe. på lördagskväll vakade vi såklart till eurovisionen, trots att jag var trött som en stock kämpade jag tappert med tändstickor i ögonen igenom alla uppträdanden. i poängutdelningen, när det bistra faktumet att finland och paradise oskar inte fiskade särksilt många poäng började gå upp, började mina ögonlock gå ner, och efter en snabb powernapp kunde jag åter pigg som en mört vakna till nyheten att azerbaijan tagit hem vinsten i eruovisionen. det var en värdig och bra vinnare, jag gillade dem! och sen gillade jag danmarks bidrag mest, nästan. och schweiz bidrag, men dom landade ju till och med sämre än paradise oskar, haha (och jag antar att man inte ska säga att man smyggillade irland om vill behålla sin värdighet, så ja, då håller jag käften..!).

söndagkväll ägdes ju åt hockeymatchen mellan finland och sverige. jag hade inga större förhoppningar om framgång, om man säger så, hehe, och efter första perioden höll jag ju på att både tråka ihjäl och somna ihjäl, så jag föreslog åt mitt sällskap att vi skulle roada radion till sängen och lyssna till slutet av matchen under täcket. och så var ju slutet på historien att lejonteamet gjorde värsta guldinsatsen men att jag redan sov vid den punkten, håhåjaja. och kul är det väl med hockeyguldet, men så kul att man måste skända hela fosterlandet genom att bete sig som både pajaser och rövhål? nja, en duktig näve sympatiskam på det.

men nu, dags att kasta in handduken för ikväll och reparera helgens vakande med meramera sömn.
god kväll / hälsar pensionären i tammerfors.


*att vaka = att vara vaken längre än till 22:00.

No comments:

Post a Comment