14 August 2008

ensam kväll

den här torsdagskvällen är första hela kvällen sedan april jag tillbringar alldeles ensam i vår lya. jussi är på bastukväll för enbart pojkar, och eftersom jag inte är av manligt kön, är jag inte inbjuden. jag känner mig som en väldigt självständig och oberoende individ, allt eftersom jag lider av århundradets värsta ensamhetsångest efter att ha varit ensam i 3½ timme nu, och tanken på att duscha ensam och äta kvällsmat ensam är galet ofrestande.

först var jag pepp, och tänkte att "hurra hurra, en hel kväll som jag kan pyssla som jag vill", men efter att ha diskat lite grann och sedan klätt på mig varmt och gett hursomhelst blir det snart helg, och jag har såklart lovat jobba på lördagsmorgon. det är lika ofrestande som allt annat här i världen just nu också. jag är trött efter veckan, och hade tacksamt kunnat sova ut hela lördagen och söndagen, utan att behöva vakna halv sju och kila iväg till jobbet och avfyra några värdefulla sömntimmar på att gnugga rent golv. å andra sidan ger det plånboken en liten kick åt rätt håll. och på tal om plånbok, så är jag plåtpank just nu, men imorgon inväntas lönedagen med en hyfsat ordentlig lön. och jag måste fixa håret, och köpa kläder till prinsens systers bröllop i slutet av månaden, och köpa massa saker jag egentligen inte behöver men som jag så gärna vill ha. is the place to be.

och nu ska jag avnjuta slutet av min lilla iskalla gin longdrink (tröstekalas) och sedan ta itu med några hushållssysslor. därefter borde klockan vara läggdags. och jag hoppas jag orkar hålla ögonen öppna tills jussi är hemma. så att
hejdå, hälsar slisklotta.


No comments:

Post a Comment