16 August 2008

rainy saturday

såhär tidigt denna lördagseftermiddag, har jag samlat på mig den härt dagens, morgondagens OCH hela nästa veckas lass av självmordstankar. jag jobbade flitigt redan klockan halv åtta imorse, skrubbade mjölktankar med supertät skyddsutrustning som inte andades ett jäkla dugg, utan fick mig svettig inuti alla plast- och gummikläder. mjölktankarna luktade apa som fan och jag höll på att spy. nästan hela tiden.

så det här är alltså min helg. som skulle bli IKEA och bauhaus som inte blev ett enda jävla dugg -jobb istället. jag är lite sådär lagom ledsen, men jag har tänkt reparera skadan med att baka äppelpaj. jag måste bara ha rätt recept först: det godaste och bästa!

och eftersom den lovordade lönedagen inträffade igår, har jag gjort två myyyycket goda investeringar: investering 1, gjorde jag i ett par benetton-jeans igår, och investering 2, blev i en krukväxt med kruka och hela kalaset idag. och den är så ståtlig att jag nästan hela tiden måste snegla lite åt det hållet och tycka att det är det finaste jag någonsin kommit på att köpa. jag måste ge bildbevis! men inte nu, en bättre dag kanske. nu ska jag ta reda på det bästa pajreceptet och sedan kila iväg till butiken för att köpa vad som behövs.

har ni förresten hört Brandi Carliles "the Story"? underbar musik för själen!

No comments:

Post a Comment