23 August 2008

good morning sunshine

godmorgon. med tanke på vad fasiken klockan är, skulle jag till exempel vilja tro att det här är en måndagsmorgon. men icke; det är lördag, klockan är åtta och på den här gatan har vi varit vakna sedan klockan kvart i sex. min tre-åriga lillasyster sitter snällt i soffan och ser på barnprogram. lillasyster ska vara här hela helgen, och mama & jari var också här i natt. de fortsatte framåt för en dryg timme sedan, jussi åkte iväg till jobbet, och här är jag och H hemma tillsammans med katterna. jag är så galet trött att mina ögon antagligen blöder blått.

arbetsveckan gick rätt snabbt. jag har cyklat fram och tillbaka på min sepecykel utan växlar, som är jobbig att ha att göra med om det a)blåser motvind eller b)råkar sig att vara uppförsbacke. tur för mig, eftersom hela vägen TILL jobbet är uppförsbacke. en jävligt lång & sluttande backe i sex kilometer. fast sen behöver man ju knappt använda pedalerna något på hemvägen, nerförsbacken sköter sitt. hursomhelst, kommer jag till jobbet genomsvettig och benen fulla med mjölksyra varje morgon och är otroligt oattraktiv. men antagligen formas min stuss till något mer vältränat här så småningom. ehrm, och det skulle ju inte alls sitta fel, så det får fanimig vara värt mjölksyran.

jag har suttit i kafferummet på mina raster och läst kvällstidningarna. och det är faktiskt länge sedan som någon tidningsartikel fått mig så illamående som artikeln/artiklarna om den mördade 15-åringen, som pojken strypt, våldtagit och lämnat avklädd på mordplatsen. jag hoppas pojken får vad han förtjänar fastän han sitter och gråter och saknar sin mamma bakom gallren, staten borde verkligen ångra att de avskaffat dödstraff. en omoraliska tanke från min sida, jag vet, men that's how it goes.

och dagens planer är att se slut barnprogrammen, gå till lekparken och lattja runt (eh, ja...), mata änderna och antagligen plättstekning på kvällskvisten. men jag är så trött och villa hellre köpa en hästenssäng och sova resten av året.

den snygga cykeln:

No comments:

Post a Comment