28 January 2009

att luskammas

iförrgår natt drömde jag att jag hade massa stora löss i mitt hår. och att de vimlade av dem, att jag inte kunde gå någonstans, att hela sängen var full av dem, att jussi plockade dem i plastpåsar rakt ur huvudet på mig.

sen dess har det kliat jättemycket i min hårbotten, och jussi har sagt att det är pyskosomatiskt, men för säkerhets skull hämtade jag en luskam på apoteket och kammade och kammade och kammade utan några tecken. men det kliar fortfarande, men bara när jag tänker på det och kommer ihåg drömmen.

men jag har snart kliat sönder min hårbotten eftersom den faktiskt svider. en gång beställde jag ett anti-mjäll-schampoo från avon i misstag, och tänkte nvända det för att återfukta min hårbotten lite grann. är det inte det mjällschampoo gör? hursomhelst innehöll schampoot mintextrakt som iiiiinte gjorde susen i min svidande hårbotten. typiskt va.

(för säkerhets skull kammade jag igenom jussis hår också. det var inte uppskattat och motviljan var påtaglig.)

No comments:

Post a Comment