20 January 2009

tisdag

veterinären som jag ringt sjutton gånger nu under 9 dagar, känns det som, som lovat ringa upp "senare, vid lämpligt tillfälle", och som bett mig ringa om tjugo minuter och om två timmar, och som aldrig själv ringde upp som lovat sedan, ringde jag igår för sista gången för att få höra att hon nog inte kan ta emot oss ändå på ganska många veckor. JAMEN SATE! SKULLE HON HA SAGT REDAN FÖRRA VECKAN!

idag ringde jag till nummerupplysningen cirka tio gånger (hej-på-dig-nästa-månads-telefonräkning-heheheheh) och ringde igenom en hel drös med veterinärer och djurkliniker. för det är verkligen brått med den där jäkla steriliseringen, både jag, jussi och de löpande katterna blir galna på varann. cirka sjunde stället jag ringde till hade en tid tills imorgon, jag blev eld och lågor och ville genast reservera den, och det jag gjorde jag också innan jag kom mig för att fråga hur mycket det kostade för de två katterna sammanlagt.

-260 euro.

jag bleknade på en halv sekund och undrade för mig själv hur jag skulle få det att gå ihop med mina slantar. TVÅHUNDRASEXTIO EURO! med tanke på den feta telefonräkningen hemma i lådan och de två veckorna som ska levas innan nästa lön trillar in. not good.

men tiden är avbokad. och den vildare katten får skåda fertilitetens domedag imorgon på ett annat ställe (som inte är en privatklinik, hrm). och jag kan bara tala om hur förbaskat skönt det känns, om allt bara går bra och hon repar sig bra efteråt.

förövrigt: jag åt världens godaste och saftigaste och orangasta (hur stavar man det?) apelsin idag på jobbet. och lyckades med mina fetaost-spenatpastejer idag. bra jobbat.

No comments:

Post a Comment