19 January 2009

orange

den här veckan fick också en flygande start: jag försov mig imorse, hann inte käka frukost, fick springa till jobbet, och en hel dag utan käk är verkligen inte nåt jag nappar på. men jag gjorde mitt bästa, kom hem och åt cirka femtiotvå plättar med en deciliter grädde emellan, mer plätt. mitt hungrande tillstånd stabiliserades efter ett tag.

sen blev jag en effektiv hemmafru och tvättade lakan och diskade och kilade runt på alla få kvadrater och busade med katterna och fixade ihop käk tills jussi kom hem från jobbet. en illustrerande ledtråd för vad som fanns på middagsbordet:


jag hade gissat på att de tre objekten på bilden (tänk er att jag hade en hel förpackning av dem!) varit något i stil träpelletter eller djuravföring, högst sannolikt koskit, haha! ja, vadsomhelst, men inte fan hade jag gissat att det var falafel, som det faktiskt är...! det var Pirkkas egna falafelbullar, de smakade mycket citron och mycket salt, och var inte mycket att hurra för. Findus bjuder nog på de bästa.

jussi tog en löprunda senare, och jag gick en liten promenad till das mataffär och inhandlade apelsiner och blodgrape. MMMMM för apelsinerna just nu! jag konsumerar lugnt över fyra apelsiner om dagen; till frukost, till lunch, till efterrätt på middagen, till kvällsmål... vädret är vintrigt, och jag längtar efter en solskensdag. jag längtar faktiskt ganska himla mycket efter våren också. inte mycket kvar nu.


dagens låt: anna puustjärvis version av Gnarls Barkley - Crazy (youtube!)

1 comment:

  1. Jag älskar apelsiner! :) Lyssnar på Gnarls Barkley -låten du tipsade om.. Är så kul när du har egna bilder på bloggen, har själv tyvärr ingen kamera så det blir inget sånt för mig :[. Men, så fort jag har råd skaffar jag mig en. Jag hoppas jag hittar ett bra jobb här snart..

    ReplyDelete