17 September 2009

3 in 1

en solig regning och varm dag som denna, har de flesta goda saker inträffat. mitt kylskåp bjöd på nya royal gala äpplen återigen efter en liten murken sommar på den fronten, samt en vaniljsmakande soyadryck. den där drycken smakar enastående gott. den är nog min favoritdricka efter long drink cranberry. ja - hela skoldagen gick åt till photoshopping. jag ligger på loserstadiet vad beträffar mina ps-skills, men photoshop är en knäppt bra uppfinning.

iförrgår kammade das man in das hause hem en fin Canon eos 1000D. och meddelade igår att även ett lite bättre objektiv än kitexemplaret var på väg. HURRA! jag ville sova med den under samma täcke, jag skulle nästan rentav ha kunnat ha en liten älskog med den - fy tusan vad sjaskigt. jag tyckte hur som haver förfärligt mycket om den. jag har en riktig kamera att klara mig på det kommande året. eller de kommande åren. tills jag kan lägga mycket mera pengar på en extremt bra kamera.
eller kanske köpa ett hus var det ja.

ikväll kilade vi också till posten där min nya köksmatta låg och tryckte och väntade på att lösas ut. det gjorde jag så gärna och nu ligger den vackert och pryder köksgolvet och matchar så snällt med den övriga köksinredningen. just nu skulle jag nog vilja sova i köket på den nya mattan med min nya kamera.

tiden går fort när man har roligt, och mina vardagar är faktiskt så roliga nuförtiden att veckorna kilar förbi i ett ögonblick. fredag imorgon innebär en weekend i österbotten. förutom mattan som banken sponsrade oss genom att ge mig ett studielån, sponsrade den även en ny transportbox till katterna (en stor fräsch 3-cats-1-cage-bur). jag vet att de kommer avsky den. jag vet att de kommer att yla hela bilvägen upp till österbotten, rudy kommer skita i den, harmi kommer kräkas i den och åke kommer riva sönder hela skiten med sin sylvassa knivegg till både tänder och klor, och jag vet att den 3½ timmar långa bilfärden kommer vara ett förfärligt melodrama utan slut och sen kommer vi att genomgå en familjesplittring när vi kommer fram. jag vet det. hejdå sköna liv.



1 comment:

  1. royal gala är min favorit äppelsort! herregud vad dålig jag är på att läsa din blogg :( men jag gillar den fortfarande lika mycket :)

    ReplyDelete