28 September 2009

sleep around somewhere outside




denna morgon vaknade jag till att regnet öste ner utanför fönstret. eftersom det öste och öste och öste och öste, bestämde jag mig för att lämna kameran hemma för att undvika några fuktskador på den. idag när jag kom till hemstationen och gick av tåget, präglades den halvt molnfria och halvt svartmolniga himlen av två alldeles dunderskarpa regnbågar. fy på mig vad jag ångrade att kameran låg hemma då. fy fy fy.

efter skolan stack jag mig snabbt in till helsingfors butikutbud för att göra mig av en ytterligare del av bankens pengar. inte för att jag behövde något. men ett skönt och litet nattlinne fick följa med mig hem, samt en papperspåse från lush. i lush går jag alltid omkring och doftar på allt i tusen omgångar och glömmer alltid bort tiden och vill alltid köpa allt, men sen blir jag alltid så full av habegär att jag blir så förvirrad att jag inte kan köpa en enda sak. idag fick jag dock med mig ett kokospuder för kropp och själ och lite tvål. jamen, jag höll på att missa tåget för att lush och dess goda doftprodukter underhöll bra mycket längre än behövligt.

nu ska jag fortsätta kvällens eviga pussochkramkalas med husets tre katter. de är kärlekstörstande, uppmärksamhetstörstande och vill att jag ska skrapa dem bakom örat och under hakan samtidigt, alla tre alltså, och därtill kan de inte få nog av att jag talar bebisspråk och gullar med dem heller, men jussi blir tokig av det nästan genast.

No comments:

Post a Comment