10 September 2009

ett skepp kommer lastat


det är fantastiskt att det är torsdag idag, alldeles fantastiskt va! imorgon är det fredag och då ska vi dejta mina föräldrar och min syster med kavaljer och på lördag kunde jussi gå med på att boka in en präktig shop-till-your-drop-dag i helsingfors. måste-hålla-i-pengarna-glöm-inte-obs-obs-obs. torsdagen till ära bjöd skolmatsalen på borschsoppa, jag fick iskalla kårar när jag sov vad som bjöds på, men jag hade faktiskt en helt felaktig bild av den. den var ju himla god! trots att en deciliter smetana och en matsked vitlökskross råkade slinka ner i soppan också, och just nu... ja, just nu så vill jussi idka distansförhållande ett tag, för han säger att jag stinker värre än apburarna på zoo. tack vare vitlöken alltså. inte annat.

dessvärre, på tal om det andra nyss, så råkade det sig så att någon fifflar med vattenledningarna någonstans nära intill, för när vi kom hem märkte vi en lapp i trappuppgången som meddelade att vattnet skulle vara av mellan 16-22. vad är det för en jävla tid riktigt??!! kan dom inte leka vattenlekarna under dagtid liksom, då de flesta inte har något behov av vattnet eftersom de antagligen jobbar eller pluggar eller sover eller nåt. men jaha. jussi utlyste omedelbart ett number-two-förbud på vår toalett, och kan man inte hålla sig fram till tio MÅSTE man besöka tågstationen för att uträtta sitt ärende. och det är inte svårförståeligt, eftersom det inte går att spola hemma hos oss liksom. alldeles nyss sa att han skulle iväg och köpa nya strängar till gitarren, men jag vet att den lymmeln nog egentligen håller till på tågstationen, hahahahahaha.

därtill så la vi fram våra första foton, som skulle föreställa ett självporträtt typ eller åtminstone lite ditåt, på utställning i skolan. efter mycket om och men och papper och klister och skräp och damm och lack-of-inspiration och hopplöshetskänslor så fick jag också upp mina på väggen. det kändes okej, och jag blev för allra första gången alldeles tvärsäker på att detta nog är vad jag vill göra hela det kommande året. och gud i galossen så jag ser framemot det!

No comments:

Post a Comment