13 October 2009

första snön for gods sake!

ÖH HEJ.
att det är snö ute! SNÖ!
och gott om det också för den delen, inte fem flingor. det snöade igår också, men bara yttepyttelite snö och allra mest slask, som smälte sin väg genast, och det gjorde all genomborrande kyla lite enklare att stå ut med, men just nu vill jag inte alls stå ut. ohnej. jag måste inhandla vinterns tjockaste vinterjacka med mycket mudd och rikligt med värmeisolering, som kunde ha en en likadan funktion som en vetekudde. uppvärmbar. som håller värmen ett tag. det gör inget fastän jackan vore milleniets fulaste och förfärligaste skapelse, bara den kunde tjäna även om världen gick under av vinterkylan. jag kommer då sannerligen frysa ihjäl i vinter.

från a till ö. när vår vita katt kom till the hoods and the woods, hade jag bestämt för länge sedan tillbaka att han skulle heta åke. jussi tyckte dock att han gärna kunde heta gunvald larsson (som i beck, ni vet) för det skulle låta skitcoolt, och det gick jag nästan med på, för gunvald larsson är ett bra namn och en himla bra typ. fast sen igår läste jag någonstans att mikael persbrandts yngste son heter Åke Lo! hiho vilket namn. fast jussi blev hemskt nöjd när han fick höra nyheten. tänk vilket sammanträffande.


No comments:

Post a Comment