9 October 2009

misstänkt

kära intresseklubben! jag önskar härmed att ni tar er an denna notering.

idag är jag ledig, och idag är även jussi ledig. detta är lajbans.

igår åt vi varsin hamburgare. vi hade visserligen även beställt poms, men dessa friterade potatispinnar var så kalla, taskiga och sega att ingen av oss ville äta dem. i tisdags åt vi nudlar och konservmajs, i onsdags åt vi makaroner med vita bönor och ketchup, idag lunchade vi på makaroner med smör och ketchup, samt lite chips&dipp som aptitretare. tack vare dessa snål-budget-dagarna var vi allt värda de skabbiga hamburgarna igår (som gjorde mig alldeles förfärligt illamående eftersom den innehöll en konstig mjuk tomat, en sval vegebiff och lite gulnad sallad). bästa intresseklubben, detta måste ni väl förstå? ni är närsomhelst välkomna att intaga en måltid i mitt mitt glamorösa kök.

nyligen, för ungefär tre timmar sedan, somnade jussi eftersom han antagligen var lite snål på en powernap. nu har han i och för sig snart sovit igen en hal natts sömn, men det hände något alldeles beklagligt för en timme eller så, då till och med alla tre katterna låg och sov i en vacker rad tvärs över sängen. utanför började plötsligt en bil tuta så in i helvete länge och in i helvete hårt. kattstackarna blev givetvis livrädda över detta oväsen och for fram och tillbaka i lägenheten med klorna skrikande och gnistande mot parkettgolvet. jag antog att hiphopkillen på tredje våningen hade en andel i detta. men när jag kom till fönstret, stod en röd volvo utanför följande trappuppgång. i volvon satt en förbannat sur kärring och tutade för glatta livet.
TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT.
TUTUTUTUTUTUTUTUTUTUT.
TUUUUUUUTUTUTUTUTUT.
strax därpå kom en annan gammal tant ut ur huset och satte sig i bilen och de kurvade iväg.
orsak till varför gamla människor inte kan skaffa en jävla mobiltelefon: OKÄND

nu måste jag väcka jussi eftersom jag ringde till dongygongybutiken och reserverade en förrådshylla till vårt källarförråd som ser ut som ett sophanteringsställe för avfall från slutet av andra världskriget. detta vet dock inte den sovande mannen om, och jag är inte inställd på att han kommer rågilla idén när jag avslöjar den för honom, eftersom jag inväntat de där hyllorna till butiken i två veckor nu och han förbannat den lika mycket varje gång jag fört den på tal.

härmed, bästa intresseklubben, avslutar jag min notering.
hoppas ni haft en bra dag. vädret är ju strålande.
mvh, anonym (mitt namn börjar på L)

No comments:

Post a Comment